Nauczanie metodą projektu jest moją ulubioną alternatywą w pracy z dziećmi. Projekty z samej swojej istoty, wymagają od ucznia uzyskania wiedzy z różnych dziedzin, co powoduje, że przyswajana wiedza nie jest ściśle zamknięta w ramy poszczególnych przedmiotów. Umiejętności nabyte przez uczniów w procesie realizacji projektu, są wykorzystywane przez nich w życiu codziennym.
Projekt „Szukamy wiosny” ma na celu uwrażliwienie uczniów na piękno budzącej się do życia przyrody, oraz przybliżenie tradycji związanych z nadejściem wiosny. Uczniowie mięli następujące zadania:
1. Znalezienie oraz rozszyfrowanie hasła od Pani Wiosny,
2. Zabawa w kalambury (odgadywanie nazw roślin i zwierząt wiosennych),
3. Pogadanka „Po czym poznać ,że przyszła wiosna”,
4. Prezentacja multimedialna,
5. Wiosna w muzyce – słuchanie utworu „Wiosna” Vivaldiego z serii ” Cztery pory roku”,
6. Praca plastyczne – wykonanie marzanny oraz ułożenie wiersza lub piosenki o Zimowej Pannie,
7. Prezentacja prac,
8. Wyjście i pożegnanie Zimy.
Kochani, jestem pod wrażeniem Waszej pracy i dziękuję za duże zainteresowanie i zaangażowanie się w ten projekt.
M.B.